Sunday 20 November 2011

cvetovi od satena

Obozavam da pravim cvetove od tekstila i radim to na nekoliko nacina. Jedan od njih je pravljenje svetova od satena. Za to je potreban materijal koji ne gori, dakle pamucni materjali su no-no! Meni su se najbolje pokazale one deblje saten trake jer se izlozene toploti svece ili upaljaca najbolje savijaju i poprimaju zaista prirodan izgled latica ruze.
 Sledeca bitna stavka je izvor toplote. Sveca je dugotrajnija ali je teza za "manevrisanje", a upaljac je pak zgodan za rukovanje ali je kratkog veka. ja sam "istopila" ne zna se koliko upaljac. Pokusala sam i sa zippo-m ali on ima prejak plamen za ovako osetljive stvari.
Elem, kada obezbedite materijal i izvor toplote koji vama najvise odgovara prelazite na seckanje. Za svaki cvet je potrebno iseci najmanje 3-4 kruga, svaki za po par milimetara veci od prethodnog. Naravno, moguce su razne kombinacije dezena, tekstura... Pustite masti na volju!
Svaki krug pazljivo "oprljite" sa upaljacem dok ne budete zadovoljni kako izgledaju ivice.Kako ce ispasti "latica" zavisi od vrste materjala i spretnosti.Vrlo cesto lice i nalicje potpuno se drugacije ponasaju pri zagrevanju tako da isprobajte sve varjante dok ne budete zadovoljni. Kod svetlih materjala posebno treba obratiti paznju da se ne uprljaju.
Ja licno volim da zavrsim sve latice pa tek onda da pocnem sa sklapanjem cvetica jer volim da imam veliki izbor pri odabiru svakog pojedinacno. Za "tucak" mozete upotrebiti perlice, sljokice, dugme, a mozete jednostavno koncem usiti u obliku slova X i to ce sasvim fino izgledati. Evo su neke od varjaniti:

Primena ovih cvetova zavisi samo od vase maste. Ja sam ih koristila za ogrlice, snale, rajfove, narukvice ali i za ukrasavanje saksija, stoljnjaka i pletenih kutija.

No comments:

Post a Comment